Η θέση του/της παιδαγωγού
Ο/Η παιδαγωγός πρέπει και μπορεί να αντιληφθεί τις δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί στην προφορική του επικοινωνία. Τις καταγράφει και συνεργάζεται με τους γονείς του παιδιού για να μάθει αν και αυτοί έχουν διαπιστώσει κάτι παρόμοιο και ζητά να πληροφορηθεί σε ποιες ενέργειες έχουν προχωρήσει. Αν οι γονείς του παιδιού δεν έχουν αντιληφθεί τίποτε ή έχουν αμελήσει τότε τους συμβουλεύει με λόγια απλά και κατανοητά για το τι συμβαίνει και ότι είναι ανάγκη να επισκεφθούν κάποιον ειδικό γιο να μάθουν την αιτία της διαταραχής και την αντιμετώπισή της. Στη συνέχεια συνεργάζεται και ο/η ίδιος/α με τον ειδικό για να εντάξει στο καθημερινό σχολικό πρόγραμμα προτεινόμενες ασκήσεις και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το παιδί να ξεπεράσει το πρόβλημά του.
Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στο 2-ρο τόμο 2002 του περιοδικού “Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού”
Γιάννης Μ. Σπετσιώτης, Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής